سبد خرید خالی است.

باتری خشک بخریم یا باتری تر

ظرفیت باتری فابریک :

جنس باتری فابریک :

وزن باتری فابریک :

فضای قرار گیری باتری :

حداکثر ظرفیت باتری :

باتری پیشنهادی :

شماره تماس سفارش و مشاوره با کارشناسان

410 000 66 - 021

در این ساعات پاسخگوی شما هستیم

روز های عادی هفته : 21 الی 08

روز های تعطیل هفته : 18 الی 09

شاید برای شما هم هنگام خرید باتری ماشین این سوال پیش آمده باشد که باتری خشک بخریم یا باتری تر , البته تر یا خشک بودن باتری یک اصطلاح است و در اصل باتری ساختاری مایع که توسط اسید کار میکند و یا اینکه ساختار اتمی از جنس لیتیوم دارد

باتری اسیدی یا باتری سربی-اسیدی گونه‌ای از باتری قابل شارژ است که در سال ۱۸۵۹ توسط فیزیکدان فرانسوی، گاستون پلانته اختراع شد.

علی‌رغم ذخیره انرژی کم نسبت به وزن و حجم آن، به دلیل هزینه پایین و عرضه زیاد در وسایل نقلیه موتوری مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 

مزایای باتری اسیدی :

تنها مزیت باتری اسیدی این است که ارزان است.

 

معایب باتری اسیدی :

باتری اسیدی دارای بخار اسیدی است و لازم است نگران ریختن اسید روی خودرو و داخل محفظه موتور باشیم.

نوسانات ولتاژی بالا و عمر کمتری نسبت به باتری اتمی دارد.

 

باتری خشک یا باتری اتمی ماشین

پیل هسته‌ای یا اتمی دستگاه تبدیل‌کننده انرژی اتمی به جریان برق مستقیم است.

ساده‌ترین پیل‌ها شامل دو صفحه است, یک پخش‌کننده بتای خالص مثل استرنیوم ۹۰ و یک هادی مثل سیلسیوم پیل‌های هسته‌ای، باتری‌های با عمر بسیار طولانی (ده‌ها سال) هستند

باتری‌های اتمی بالاترین چگالی انرژی را فراهم می‌سازند که تقریباً دو برابر انرژی قابل دسترسی از باتری‌های اسیدی است. باتری‌های اتمی معمولاً برای تأمین نیروی لازم در دستگاه‌های الکترونیکی قابل حمل مورد استفاده قرار می‌گیرند.

در مقایسه باتری اتمی با باتری اسیدی باتری‌ اتمی ماشین  وزن و حجم سبک‌تری نسبت به باتری اسیدی ماشین دارد.

همچنین باتری اتمی انرژی زیادی تولید می‌کند .

آنها به دشارژ کامل نیاز ندارند و می‌توان از جریان الکتریکی بالاتر برای شارژ و دشارژ بدون آسیب به باتری استفاده کرد. در هنگام دشارژ افت ولتاژ کمی دارند و به دوره break-in نیاز ندارند.

یک باتری اتمی را می‌توان در هر زمان بی‌آنکه روی کارایی باتری اثر بگذارد شارژ کرد. اما چون باتری‌های اتمی معمولاً دارای طول عمر شارژ/دشارژ ۳۰۰ تا ۵۰۰ چرخه هستند، اگر زود به زود و قبل از تخلیه، این باتری شارژ شود طول عمر باتری پایین می‌آید. همچنین در صورت ادامه شارژ پس از پر شدن، باتری آسیب دیده و از عمر آن کاسته می‌شود به همین دلیل برای شارژ آنها از مدارهای محافظ هوشمند استفاده می‌شود تا پس از پر شدن، جریان شارژ قطع شود و باتری بیش از حد شارژ نشود.

با آنکه بسیاری از سازندگان باتری‌های اتمی طول عمر باتری ماشین را تا سه سال ذکر می‌کنند، بعضی از مصرف‌کنندگان طول عمر تا ۱۸ ماه را گزارش کرده‌اند.